Что делать, если Вы случайно разбили товар в магазине / супермаркете? (ukr)

Якщо до Вас звертаються охоронці чи працівники торгівельного закладу з вимогою відшкодувати вартість розбитого Вами товару – не варто панікувати.

По-перше, зазначеним особам необхідно довести Вашу провину. По-друге, Ви не повинні відшкодовувати вартість знищеного чи пошкодженого товару, якщо він був ушкоджений з необережності.
Ви маєте пам’ятати, що споживачі під час придбання, продукції мають право на належну якість товарів та обслуговування та доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, що забезпечує можливість свідомого вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару. І працівники не мають права примушувати оплачувати пошкоджений товар.
Працівники торгівельного закладу мають надавати можливість та всіляко сприяти вільному вибору товарів та форм оплати у зручний для споживача час, з урахуванням режиму роботи закладу.
Варто знати, що збитки, які зазнають продавці в період реалізації посуду та інших скляних виробів, передбачені вказаними закладами і відповідно до законодавства України підлягають списанню як витрати магазину.
Однак, найкраще, в такому випадку, відразу знайти свідків, які могли б підтвердити, що Ви не причетні взагалі або ж пошкодили майно ненавмисно. Якщо ж і після цього питання не є врегульованим, вимагайте перегляду відео з камер спостережень, якими облаштований магазин/ торгівельний заклад/ супермаркет.
Пам’ятайте, що ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження майна несе його власник, а не Ви, скільки товар переходить до Вас з моменту оплати.
Працівники, які здійснюють обслуговування споживачів, повинні знати правила підготовки товарів до продажу, принципи розміщення, викладки товарів і оформлення вітрин, відстань між якими має надавати можливість вільного доступу до будь якого товару.
Якщо продавець і надалі вимагає оплати товару, змушує до виплати вартості товару та погрожує викликом міліції, обмеженням вільного пересування ( а саме: забороняє полишати приміщення; охоронець затримує та не відпускає) Ви повинні неодноразово зазначати про порушення Ваших конституційних прав на свободу пересування, прав споживача, практикують нечесну, агресивну підприємницьку практику та за такі дії, продавець та інші особи, що діють неправомірно, можуть нести адміністративну, цивільну та кримінальну відповідальність.
Оскільки спонукання споживача купити товар, який в іншому випадку Ви не погодилися купити є нечесною підприємницькою діяльністю.
Агресивною підприємницька практика полягає в тому,що фактично містить елементи примусу та істотно впливає чи може вплинути на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції. До форм агресивної підприємницької практики належить:
• створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця без здійснення оплати;
• здійснення тривалих та/або періодичних візитів до житла споживача, незважаючи на вимогу споживача про припинення таких дій або залишення житла;
• вимога оплати продукції, поставленої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої та недвозначної згоди на її придбання.
Порушення прав споживачів полягає в будь-якому порушенні свободи волевиявлення споживача при виборі продукції.
Ви маєте право звернутися до правоохоронних органів за захистом Ваших прав під час конфліктної ситуації, якщо продавець змушує виплати вартості товару та погрожує обмеженням вільного пересування (а саме: забороняє полишати приміщення; охоронець затримує та не відпускає).